a jó ötlet nem a kortól függ
Budapest, 2018. május 03. – Elég kreatívak az egyetemisták? – ez persze számos tényezőtől függ, ám a húszas éveikben járó fiatalokra általánosságban jellemző, hogy egyéni megoldásokkal rendelkeznek, amit meg is mutathattak nekünk április 27-én pénteken, az Idea to Business (I2B) workshopunkon.
A Start it @K&H inkubátor, illetve az AIESEC és az InCube diákszervezetek ugyanis olyan kreatív egyetemistákat invitáltak az eseményre, akiknek igazán izgalmas ötletük van, és készek arra, hogy ezzel saját vállalkozói karrierjüket beindítsák.
Az I2B program keretében a 18 legígéretesebb fiatal kapott meghívást, hogy részt vegyen azon az egynapos workshopon, ahol tapasztalt szakemberekkel vizsgálták meg ötletüket, és segítséget kaphattak abban, hogy elképzelésüket miként lehet vállalkozássá formálni. A rendezvényen 3-4 fős csoportok dolgoztak együtt, és megtanultak üzleti modellt építeni ötletük köré Sziller Olivér, a myconcept.eu alapítója segítségével. Délután Borbély Viktor piackutató közreműködésével gyakorolhatták prezentációjukat az esti versenyre. Reggel, illetve ebéd után két TEDx-es előadó, Deliága Ákos és Szántó Péter osztotta meg a résztvevőkkel vállalkozói tapasztalatait, élményeit.
A nap végén a szakmai zsűrinek kellett döntést hoznia és győztest hirdetnie. A főnyereményt jelentő, a Nestlé Hungária által felajánlott 4 db Dolce Gusto kávégépet egy olyan applikáció ötlete vitte el, amelyen keresztül telefonhívás nélkül lehet bejelenteni a bűneseteket, ezáltal könnyítve az operátorok leterheltségét. Lados Ábel, a győztes csapat egyik tagja így értékelte a workshopot:
„Nagyon hasznos esemény volt, és sokat tanultam abból, hogy a velem egykorúak milyen ötletekkel jelentkeztek. Olyan csapatba kerültem, ahol másvalaki is társadalmi problémára vázolt fel megoldást, így könnyen megértettük egymást. A legfontosabb pedig, hogy a vizsgaidőszak után folytatjuk a beszélgetést a csapattal arról, hogyan fejlesszük tovább az ötletet.”
Az elképzelések között feltűntek ruházati, oktatási, logisztikai és közösségi megoldások is. A résztvevők betekintést nyerhettek abba, hogy egy innovatív elgondolásból hogyan építhető fel működőképes vállalkozási modell, illetve hogy egy kreatív ötlet hogyan formálható valósággá egy jól szervezett csapat segítségével. Tarnóczi Nóra, a második helyezett csapat tagja így értékelte az eseményt:
„Szerintem nagy kihívást jelentett mindenkinek. Nem volt egyszerű alkalmazkodni a helyzethez, hogy el kellett döntenünk, a csapaton belül melyik ötlettel menjünk tovább – ez kifejezetten nehéz volt. Azonban minden, ami utána jött, sokat segített a fejlődésünkben. Nemcsak a workshopok voltak hasznosak, de egy igazi közösség alakult ki a nap végére, és ebben a mentorunknak vitathatatlanul óriási szerepe volt.”
A résztvevők között a Groupama felajánlásával 4 darab VIP futballbelépőt, illetve az iTrendtől 4 darab egyedi telefontokot oszthatott ki a zsűri.
Szervezők:
Támogatók: