skip to Main Content
+36-30-258-1065 | +36-20-244-7926 hello@startitkh.hu

Mit kérünk?

  • Legyen a projekted a nemzetközi piacra szánt, üzletileg megvalósítható, piacképes ötlet!
  • Legyen egy minimum 2-3 fős, a megvalósítás mellett elkötelezett csapatod!
  • Legalább egy csapattag tudjon tárgyalni és prezentálni angolul!
  • Állíts össze egy 3 perces pitch-et, és mutasd be a termékedet és a csapatodat!
  • Légy igyekvő, és törekedj a csapatoddal a sikerre!

Milyen segítséget kínálunk?

  • 6 hónapos inkubációs programot biztosítunk. A harmadik hónap végén közösen fogjuk átnézni, hogy hol tartotok, mire van szükségetek.
  • Belvárosi helyszínt: irodai környezetet a szükséges infrastruktúrával, a közel 300 m2 alapterületű közösségi terünkben.
  • Mentorprogramot: a helyszínen rendelkezésedre áll egy tapasztalt mentorcsapat, emellett, ha szükséges, a nagyvállalati környezetben is jól mozgó, egyéni mentorokkal is találkozhatsz.
  • Üzletfejlesztést: segítünk kidolgozni a sikerhez vezető, egyedi stratégiátokat.
  • Képzési programot.
  • Tudást és kapcsolatokat: meetupokat, workshopokat, rendszeres networking eseményeket szervezünk, ahol egy-egy kiemelt téma szakértőivel és potenciális befektetőkkel találkozhatsz.
  • Nemzetközi tapasztalatszerzést: a legjobban teljesítő, legígéretesebb startupok bekapcsolódhatnak a belgiumi Start it @KBC inkubátorának programjaiba.
Start it @K&H inkubációs program
6 hónap | egyedi projekt inkubációs terv | irodahasználat | szakértői tanácsadás | kapcsolatépítés | Demo day

Menő startupod van, vagy még csak most kezded felépíteni a vállalkozásodat? Kérdéseid vannak, egyedül bizonytalan vagy, és jól jönne néhány jó tanács? Szívesen ismerkednél és dolgoznál egy kényelmes irodában hasonló kihívások előtt állókkal?

Amennyiben a fentiekre igen a válaszod, akkor jelentkezz a Start it @K&H februárban induló inkubátorprogramjába, hogy segíthessünk az üzleted fejlődésében!

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

A Start it @K&H a K&H Csoport által társadalmi felelősségvállalás keretében működtetett, startup vállalkozásokat támogató ún. „no equity, no share” inkubátor és közösségi tér, amely a belga Start it @KBC mintájára jött létre Magyarországon. Budapest legújabb inkubátoraként, október óta járulunk hozzá a hazai startup ökoszisztéma fejlődéséhez. Ingyenes szakmai előadásokat, érdekfeszítő meetupokat szervezünk, hogy ezzel inspiráljuk és segítsük a startupok és a kezdő vállalkozások iránt érdeklődőket.

Bármilyen – legalább 2 fős – csapat jelentkezhet, akinek van megvizsgált, ellenőrzött, visszaigazoltan életképes (tehát pl. piackutatással, versenytárselemzéssel stb. validált) ötlete. Az inkubációs program szempontjából lényegtelen, hogy a csapattagok magánszemélyek, akik egy közös cél érdekében tevékenykednek, vagy már rendelkeznek valamilyen jogi személyiséggel, tehát alapítottak céget.

A csapatot alkotó – legalább – 2-3 fő dolgozzon a projektjén minimum heti 3-4 napot, és a munkavégzés bázisa legyen az inkubátor irodája. Ezzel tudjuk lemérni az alapítók és a csapat elkötelezettségét, ami elemi fontosságú egy startup sikeres beindításához. Mindezeken felül a csapatnak vállalnia kell, hogy együttműködik az inkubátor által biztosított mentorokkal, és hogy részt vesz az inkubátor által szervezett eseményeken. Nem írjuk elő, de fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy a kiválasztásnál előny, ha a csapat rendelkezik az inkubációs program idejére saját anyagi erőforrással, hogy a hat hónapot zavartalanul tudják a projektnek szentelni.

Előzetes terveink szerint maximum 10 csapatot fogunk bevonni a programba.

A jelentkezési idő lejárta után (2018. február 10., 24 óra) kiválasztjuk azokat a csapatokat, akik a Pitch Day-en prezentálhatják az ötletüket. A kiválasztott csapatokat legkésőbb 2018. február 12. 24 óráig értesítjük, hogy részt vehetnek a február 15-én megrendezésre kerülő Pitch Day-en. Itt egy szakmai zsűri választja ki majd azokat a csapatokat, akik bekerülnek az inkubációs programba. A szakmai zsűri elsődleges döntési szempontjai:

  • az adott csapat ötletében látunk-e fantáziát;
  • mennyire alkalmas, elkötelezett és elszánt a csapat;
  • a csapatot képes-e a Start it @K&H mentorgárdája fejleszteni.
  1. február 13-án fakultatív felkészítőt tartunk a Pitch Day-re, hogy mindenki a lehető legjobbat tudja kihozni magából.

A programba beválasztott csapatokkal közösen elkészítünk egy, a projekt igényeire szabott 6 hónapos akciótervet, amelyben az egyes csapattagok és segítőik feladatait összegezzük. Ennek mentén olyan, csak a bent lévő csapatoknak szóló workshopokat állítunk össze, melyekkel ténylegesen hozzájárulunk a projekt fejlődéséhez. A 3. hónap végén rendezzük meg az ún. boardroom meetinget, amelyen a csapatok 15 perces előadás formájában számolnak be a projektjük működéséről. Ennek célja, hogy a szakértők szakmai tanácsaikkal tovább segítsék a startup fejlődését. A program célja a résztvevő startupok üzletfejlesztése, támogatása szakmai mentorációval, tanácsadással és kapcsolati tőkével. Azon dolgozunk, hogy minél többet adjunk az inkubált csapatoknak: rendszeresen szervezünk olyan szakmai eseményeket, ahol a programban résztvevő startupok találkozhatnak a piacaikon ismerősen mozgó szakemberekkel, üzleti angyalokkal, intézményi befektetőkkel. A célunk az, hogy a projekt fejlettségi szintjéhez mérten leghasznosabb „okos pénzösszeg” a legalkalmasabb időben, a legjobb feltételekkel jusson el a csapatokhoz. Ebben a Start it @K&H csapata segítő tudást és kapcsolatokat biztosít a projektnek.

Olyan csapatokat várunk, akik elkötelezettek a kitalált projektjük megvalósításában, és erre megfelelő időt, heti 3-4 napot tudnak szánni. Emellett vállalják, hogy részt vesznek a közösen kidolgozott akciótervben meghatározott workshopokon, eseményeken. A csapat álljon legalább két főből. Egyszemélyes csapatokat nem tudunk fogadni a programban.

A Start it @K&H egy ún. „no-equity, no-share incubator”, s mint ilyen, nem fektet be, nem ad anyagi támogatást a programban résztvevő startupoknak, illetve nem kér tulajdonrészt, sikerdíjat vagy részesedést sem. A programban való részvétel feltétele, hogy az inkubáció ideje alatt az inkubációba kerülő csapatok minden kommunikációs anyagukon tüntessék fel a Start it @K&H logóját, online felületeiken pedig kattintható formában a www.startitkh.hu url-t.

Inkubátorunk nem virtuális inkubátor. A személyes jelenlét nem csupán elvárás, hanem meggyőződésünk szerint alapvető eleme a programnak, mivel így tudjuk a leghatékonyabban segíteni a csapatot. Természetesen ez csapat- és helyzetfüggő is, hiszen lehetséges, hogy egy csapat épp abban a szakaszban van, amikor a termékük értékesítésén dolgoznak, vagy piaci igényt mérnek fel, esetleg ügyféltalálkozón vannak. Ezeket a munkafázisokat nyilván nem lehet kizárólag az irodában eltöltve lebonyolítani. De a projekt egészséges fejlődése miatt elvárásunk, hogy a csapat (vagy annak egy része) heti 3-4 napot az irodában töltsön.

A bekerült csapatok egy multifunkcionális közösségi térben kapnak (nem dedikált) munkaállomást, a 1051 Budapest, Arany János u. 20. szám alatt lévő irodában. Az iroda a nap 24 órájában használható hétköznapokon és hétvégéken egyaránt. Itt nincsenek különálló irodarészek, van azonban egy tárgyaló, amit előzetes foglalás alapján lehet igénybe venni.

A cél az, hogy a csapatok sikeresen megvalósítsák és elérjék a hat hónapra szóló, közösen kialakított akciótervben rögzített mérföldköveket. A hat hónap alatt elért eredményeiről minden csapat a publikus, nyílt Demo Day keretében számolhat be, ha elértek egy bizonyos fejlettségi szintre.

A Start it @K&H abban érdekelt, hogy a programban résztvevő csapatok valódi, életképes cégként kerüljenek ki az inkubátorból. Tisztában vagyunk azzal, hogy a semmiből egy teljes mértékben prosperáló vállalkozás felépítéséhez, 6 hónap igen kevés idő, ezért indokolt esetben, amennyiben mindkét fél úgy gondolja, a kezdeti időszak újabb fél évvel meghosszabbítható.

Nincsen dedikált iparági terület, minden területről elfogadunk jelentkezést. Nyilvánvaló ugyanakkor, hogy nem támogathatunk olyan projekteket, amelyek tevékenysége és működése nem egyezik a K&H Csoport fenntarthatósági Elveiben és Etikai kódexében megfogalmazott alapelvekkel.

Igen, amennyiben az alapítók vállalják, hogy fizikailag jelen lesznek az inkubációs program ideje alatt.

Nincs lehetőségünk olyan projektekkel együtt dolgozni, amelyek olyan iparágból érkeznek, amelyek a K&H Csoport fenntarthatósági Elveiben és Etikai kódexében megjelölt, kerülendő területek egyikéből valók (dohányipar, hadiipar, szerencsejáték, felnőtt tartalom, stb.).

Amennyiben az adott csapatnak más inkubátorban van irodajellegű bázisa, akkor a Start it @K&H-ban nem lehet. Amennyiben a csapat részt vesz más inkubátorprogramban, és a program nem tartalmaz kötelező fizikai jelenlétet, úgy a részvétel nem feltétlenül kizáró ok, de erről a tényről a programunkra jelentkezéskor külön jelzést kérünk a hello@startitkh.hu email-címünkre. Az esetleges összeférhetetlenségről a kapott információ alapján döntünk.

Olyan platform, ahol minden inkubációban sikeres startupnak lehetősége van hazai és külföldi befektetőkkel találkozni, és nagyközönség előtt bemutatni elért eredményüket. Ilyen eseményt évente egyszer, ősszel szervezünk.

Az inkubációs program együttműködési szerződése tartalmazza az alapvető titoktartási elvárásokat, amely elegendő védelmet nyújt bármely ötletgazdának és startupnak. Mindezeken felül fontos ismét kihangsúlyoznunk, hogy az inkubációs programunk nyitott, és azt, hogy a bank nem kíván részesedést szerezni az inkubálásra alkalmas csapatokban, projektekben, így külön NDA kitöltése szakmai szempontból nem indokolt.

A Start it @K&H inkubátor felvállaltan kizárólag a működéshez szükséges irodai környezetet, a tapasztalt szakmai és üzleti mentorokkal együttműködés lehetőségét, valamint a rendszeres szakmai eseményeket (workshopok, networking események, saját és külsős meetupok) biztosítja. Ezen felül közvetlen anyagi támogatást a résztvevőknek nem biztosítunk sem egyedi, sem csoportos formában.

A Start it @K&H program kezdeményezője, a K&H Bank Zrt. elképzelései között nem szerepel üzleti célkitűzés, nem kér vagy vár el a programban résztvevő startupoktól anyagi vagy más jellegű ellenszolgáltatást, nem kíván bennük üzleti részesedést szerezni, és nem teszi a részvétel feltételéül az általa nyújtott pénzügyi és befektetési szolgáltatások igénybevételét.
A program szervezője fenntartja a jogot a jelentkezés szabad elbírálására és elfogadására.
Sikeres pályázás esetén a programban való részvétel feltételeiről és együttműködésük kereteiről a felek írásban állapodnak meg.

Kedves Érdeklődők!

A 2018 márciusában induló programunkra lezárult a jelentkezési folyamat. Az előreláthatólag 2018 szeptemberében induló következő jelentkezési időszakról részletesen tájékoztatni fogunk augusztusban.

Back To Top