skip to Main Content
+36-30-258-1065 | +36-20-244-7926 hello@startitkh.hu
honlap_szeptember20

Újra elindult a jelentkezés!
A Start it @K&H nagy fejlődési potenciállal rendelkező, jellemzően korai fázisban lévő startupokat vár (jelentős ágazati korlátozás nélkül) a 2018 októberében induló inkubációs programjára.

Start it @K&H inkubációs program

6 hónap | egyedi projekt inkubációs terv | irodahasználat | szakértői tanácsadás | hazai és nemzetközi kapcsolatépítés, üzletfejlesztés

Menő startupod van, vagy még csak most kezded felépíteni a vállalkozásodat? Kérdéseid vannak, egyedül bizonytalan vagy, és jól jönne néhány jó tanács? Szívesen ismerkednél és dolgoznál egy kényelmes irodában hasonló kihívások előtt állókkal?

Amennyiben a fentiekre igen a válaszod, akkor jelentkezz a Start it @K&H októberben induló inkubátorprogramjába, hogy segíthessünk az üzleted fejlődésében!

mit kérünk?

  • legyen a projekted a nemzetközi piacra szánt, üzletileg megvalósítható, piacképes ötlet!
  • legyen egy minimum 2-3 fős, a megvalósítás mellett elkötelezett csapatod!
  • legalább egy csapattag tudjon tárgyalni és prezentálni angolul!
  • állíts össze egy 3 perces pitch-et, és mutasd be a termékedet és a csapatodat!
  • légy igyekvő, és törekedj a csapatoddal a sikerre!

milyen segítséget kínálunk?

  • 6 hónapos inkubációs programot biztosítunk:  A közös munka elején és a harmadik hónap végén, közösen fogjuk áttekinteni, hogy hol tartotok, mire van szükségetek a fejlődéshez.
  • belvárosi helyszínt: irodai környezetet a szükséges infrastruktúrával, a közel 300 m2 alapterületű közösségi terünkben.
  • mentorprogramot: a helyszínen rendelkezésedre áll egy tapasztalt mentorcsapat. Emellett, ha szükséges, a nagyvállalati környezetben is jól mozgó, egyéni mentorokkal is találkozhatsz.
  • üzletfejlesztést: segítünk kidolgozni a sikerhez vezető, egyedi stratégiátokat.
  • képzési programot: Szakértőink segítségével a vállalkozásfejlesztéshez szükséges tudást szervezetten, egyes esetekben személyre szabottan adjuk át.
  • tudást és kapcsolatokat: meetupokat, workshopokat, rendszeres networking eseményeket szervezünk, ahol egy-egy kiemelt téma szakértőivel és potenciális befektetőkkel találkozhatsz. Emellett hozzáférést nyújtunk a hazai bankszektor egyik legerősebb szereplőjének kapcsolatrendszeréhez.
  • nemzetközi tapasztalatszerzést: a legjobban teljesítő, legígéretesebb startupok lehetőséget kaphatnak bekapcsolódni a belgiumi vagy USA-beli Start it @KBC inkubátorának programjaiba.
kérdések és válaszok

A Start it @K&H a K&H Csoport által társadalmi felelősségvállalás keretében működtetett, startup vállalkozásokat támogató ún. „no equity, no share” inkubátor és közösségi tér, amely a belga Start it @KBC mintájára jött létre Magyarországon. Budapest legújabb inkubátoraként 2017 októbere óta járulunk hozzá a hazai startup ökoszisztéma fejlődéséhez. Ingyenes szakmai előadásokat, érdekfeszítő meetupokat szervezünk, hogy ezzel inspiráljuk és segítsük a startupok és a kezdő vállalkozások iránt érdeklődőket.

Bármely területről jelentkezhet, olyan – legalább 2 fős – csapat , akinek van megvizsgált, ellenőrzött, visszaigazoltan (tehát pl. piackutatással, versenytárselemzéssel stb. validált) életképes ötlete. Az inkubációs program szempontjából lényegtelen, hogy a csapattagok magánszemélyek, akik egy közös cél érdekében tevékenykednek, vagy már rendelkeznek valamilyen jogi személyiséggel, tehát alapítottak céget.

A csapatot alkotó – legalább – 2-3 fő dolgozzon a projektjén minimum heti 3-4 napot, és a munkavégzés bázisa legyen az inkubátor irodája. Ezzel tudjuk lemérni az alapítók és a csapat elkötelezettségét, ami elemi fontosságú egy startup sikeres beindításához. Mindezeken felül a csapatnak vállalnia kell, hogy együttműködik az inkubátor által biztosított mentorokkal, és hogy részt vesz az inkubátor által szervezett eseményeken. Nem írjuk elő, de fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy a kiválasztásnál előny, ha a csapat rendelkezik az inkubációs program idejére saját anyagi erőforrással annak érdekében, hogy a hat hónapot zavartalanul a projektnek tudják szentelni.

Előzetes terveink szerint maximum 8 csapatot fogunk ezúttal bevonni a programba.

A jelentkezési idő lejárta után (2018. szeptember 20., 23:59) kiválasztjuk azokat a csapatokat, akik a Pitch Day-en prezentálhatják az ötletüket. A kiválasztott csapatokat legkésőbb 2018. szeptember 24.  24 óráig értesítjük, hogy részt vehetnek a szeptember 27-én megrendezésre kerülő Pitch Day-en. Itt egy szakmai zsűri választja ki majd azokat a csapatokat, akik bekerülnek az inkubációs programba. A szakmai zsűri elsődleges döntési szempontjai:

  • az adott csapat ötletében látunk-e fantáziát;
  • mennyire alkalmas, elkötelezett és elszánt a csapat;
  • a csapatot képes-e a Start it @K&H mentori és szakértői gárdája fejleszteni.

2018. szeptember 26-án fakultatív Pitch Day-felkészítőt tartunk, hogy mindenki a lehető legjobbat tudja kihozni magából.

A programba beválasztott csapatokkal közösen elkészítünk egy, a projekt igényeire szabott 6 hónapos akciótervet, amelyben az egyes csapattagok és segítőik feladatait összegezzük.
Ennek mentén olyan, csak a bent lévő csapatoknak szóló workshopokat állítunk össze, melyekkel ténylegesen hozzájárulunk a projekt fejlődéséhez. A 3. hónap végén rendezzük meg az ún. boardroom meetinget, amelyen a csapatok 15 perces előadás formájában számolnak be a projektjük működéséről. Ennek célja, hogy a szakértők szakmai tanácsaikkal tovább segítsék a startup fejlődését. A program célja a résztvevő startupok üzletfejlesztése, támogatása szakmai mentorációval, tanácsadással és kapcsolati tőkével.
Azon dolgozunk, hogy minél többet adjunk az inkubált csapatoknak: rendszeresen szervezünk olyan szakmai eseményeket, ahol a programban résztvevő startupok találkozhatnak a piacaikon ismerősen mozgó szakemberekkel, üzleti angyalokkal, intézményi befektetőkkel. A célunk az, hogy a projekt fejlettségi szintjéhez mérten leghasznosabb „okos pénzösszeg” a legalkalmasabb időben, a legjobb feltételekkel jusson el a csapatokhoz. Ebben a Start it @K&H csapata segítő tudást és kapcsolatokat biztosít a projektnek.

Olyan csapatokat várunk, akik elkötelezettek kitalált projektjük megvalósítása iránt, és erre megfelelő időt, heti 3-4 napot tudnak szánni. Emellett vállalják, hogy részt vesznek a közösen kidolgozott akciótervben meghatározott workshopokon, eseményeken. A csapat álljon legalább két főből. Egyszemélyes csapatokat nem tudunk fogadni a programban.

A Start it @K&H egy ún. „no-equity, no-share” jellegű inkubátor, s mint ilyen, nem fektet be, nem ad anyagi támogatást a programban résztvevő startupoknak, illetve nem kér tulajdonrészt, sikerdíjat vagy részesedést sem. A programban való részvétel feltétele, hogy az inkubáció ideje alatt az inkubációba kerülő csapatok minden kommunikációs anyagukon tüntessék fel a Start it @K&H logóját, online felületeiken pedig kattintható formában a www.startitkh.hu url-t.

Inkubátorunk nem virtuális inkubátor. A személyes jelenlét nem csupán elvárás, hanem meggyőződésünk szerint alapvető eleme a programnak, mivel így tudjuk a leghatékonyabban segíteni a csapatot. Természetesen ez csapat- és helyzetfüggő is, hiszen lehetséges, hogy egy csapat épp abban a szakaszban van, amikor a termékük értékesítésén dolgoznak, vagy piaci igényt mérnek fel, esetleg ügyféltalálkozón vannak. Ezeket a munkafázisokat nyilván nem lehet kizárólag az irodában eltöltve lebonyolítani. De a projekt egészséges fejlődése miatt elvárásunk, hogy a csapat (vagy annak egy része) heti 3-4 napot az irodában töltsön

A bekerült csapatok egy 300m2-s  multifunkcionális közösségi térben kapnak (nem dedikált) munkaállomást, a 1051 Budapest, Arany János u. 20. szám alatt lévő irodában. Az iroda a nap 24 órájában használható hétköznapokon és hétvégéken egyaránt. Itt nincsenek különálló irodarészek, van azonban egy tárgyaló, amit előzetes foglalás alapján lehet igénybe venni.

A cél az, hogy a csapatok sikeresen megvalósítsák és elérjék a hat hónapra szóló, közösen kialakított akciótervben rögzített mérföldköveket. A hat hónap alatt elért eredményeiről minden csapat egy Demo Day keretében számolhat be, ha elértek egy bizonyos fejlettségi szintre.

A Start it @K&H abban érdekelt, hogy a programban résztvevő csapatok valódi, életképes cégként kerüljenek ki az inkubátorból. Tisztában vagyunk azzal, hogy a semmiből egy teljes mértékben prosperáló vállalkozás felépítéséhez 6 hónap igen kevés idő, ezért indokolt esetben, amennyiben mindkét fél úgy gondolja, a kezdeti időszak újabb fél évvel meghosszabbítható.

Nincsen dedikált iparági terület, minden területről elfogadunk jelentkezést. Nyilvánvaló ugyanakkor, hogy nem támogathatunk olyan projekteket, amelyek tevékenysége és működése nem egyezik a K&H Csoport fenntarthatósági Elveiben és Etikai kódexében megfogalmazott alapelvekkel.

Igen, amennyiben az alapítók vállalják, hogy fizikailag jelen lesznek az inkubációs program ideje alatt.

Nincs lehetőségünk olyan projektekkel együtt dolgozni, amelyek olyan iparágból érkeznek, amelyek a K&H Csoport fenntarthatósági Elveiben és Etikai kódexében megjelölt, kerülendő területek egyikéből valók (dohányipar, hadiipar, szerencsejáték, felnőtt tartalom, stb.).

Amennyiben az adott csapatnak más inkubátorban van irodajellegű bázisa, akkor a Start it @K&H-ban nem lehet. Amennyiben a csapat részt vesz más inkubátorprogramban, és a program nem tartalmaz kötelező fizikai jelenlétet, úgy a részvétel nem feltétlenül kizáró ok, de erről a tényről a programunkra jelentkezéskor külön jelzést kérünk a hello@startitkh.hu email-címünkre. Az esetleges összeférhetetlenségről a kapott információ alapján döntünk.

Az inkubációs program együttműködési szerződése tartalmazza az alapvető titoktartási elvárásokat, amely elegendő védelmet nyújt bármely ötletgazdának és startupnak. Mindezeken felül fontos ismét kihangsúlyoznunk, hogy az inkubációs programunk nyitott, és azt, hogy a bank nem kíván részesedést szerezni az inkubálásra alkalmas csapatokban, projektekben, így külön NDA kitöltése szakmai szempontból nem indokolt.

A Start it @K&H inkubátor a működéshez szükséges irodai környezetet, a tapasztalt szakmai és üzleti mentorokkal együttműködés lehetőségét, valamint a rendszeres szakmai eseményeket (workshopok, networking események, saját és külsős meetupok) biztosítja. Ezen felül közvetlen anyagi támogatást a résztvevőknek nem biztosítunk sem egyedi, sem csoportos formában.

A Start it @K&H program kezdeményezője, a K&H Bank elképzelései között nem szerepel üzleti célkitűzés, nem kér vagy vár el a programban résztvevő startupoktól anyagi vagy más jellegű ellenszolgáltatást, nem kíván bennük üzleti részesedést szerezni, és nem teszi a részvétel feltételéül az általa nyújtott pénzügyi és befektetési szolgáltatások igénybevételét.

A program szervezője fenntartja a jogot a jelentkezés szabad elbírálására és elfogadására.

Sikeres pályázás esetén a programban való részvétel feltételeiről és együttműködésük kereteiről a felek írásban állapodnak meg.

Kedves Érdeklődők!

A Start it @K&H inkubátor megnyitotta a jelentkezést a 2018 októbertől induló következő hullámra.

Jelentkezési határidő: 2018. szeptember 20. 23:59

Back To Top