Igyekeztünk összegyűjteni a leggyakrabban feltett kérdésekre a válaszainkat, de ha esetleg további kérdés, kérés merülne fel, akkor várjuk az következő linken a kapcsolatfelvételt
Mi a Start it @K&H inkubátor?
A Start it @K&H egy startup vállalkozásokat támogató, K&H Csoport által működtetett nemzetközi technológiai inkubátor, közösségi iroda, amely a belga Start it @KBC mintájára jön létre Magyarországon (http://www.startit.be).
Az inkubátor működésének technikai és egyéb feltételeit a K&H Bank biztosítja.
A szakmaiságot szerződött partner – a The Connect East Incubator és az általa koordinált mentorgárda – erősíti.
A partnerség alapja, hogy az együttműködő felek egymással megosztják a tudásukat, lehetőségeiket, kapcsolatrendszerükben fellelhető erőforrásaikat.
Mik a Start it @K&H inkubátor szakmai céljai?
A magyar startup vállalkozói szféra támogatása, erősítése és fellendítése, amelyet a bank által alapított inkubátor – a mai magyar piacon elérhető inkubátorokkal szemben – társadalmi felelősségvállalási (CSR) alapokra helyezve ingyen nyújt.
Ennek keretében sem a mindennapi banki tevékenységbe, sem a Csoport befektetői vagy tulajdonosi fókuszába nem kívánják bevonni a Programban résztvevő vállalkozásokat. (Ingyenes szolgáltatásait no share / no equity alapon biztosítja.)
A Start it @K&H egy általános tematikájú startup inkubátor kíván lenni, alapítói jelenleg nem kiemelt tematikus kiválasztás bevezetését.
Az új inkubátor a hazai ökoszisztémát kívánja rendezvényekkel és szakmai eseményekkel fejleszteni. Hidakat kíván építeni a nemzetközi startup hubokhoz.
Mit nyújt a Start it @K&H a mentoráltjainak és a startup közösségnek?
Az inkubátorprogram nagy fejlődési potenciállal rendelkező, jellemzően korai fázisban lévő startupokat karol fel és segíti őket termékfejlesztési, befektetéskeresési céljaik elérésében:
– ingyenes irodai környezetet biztosít a kiválasztott startupok számára, ahol bármikor tudnak dolgozni vállalkozásukon;
– a fejlődésben szakmai, a startup ökoszisztémában tapasztalt mentorcsapat és nagyvállalati környezetben is ismerős egyéni mentorok segítik a Program résztvevőit;
– részletes képzési program keretében, szakértő előadók segítségével sajátíthatják el a vállalkozás későbbi működtetéséhez szükséges gyakorlati ismereteket (Start it Academy);
– rendszeres networking események biztosítják a jövőbeni befektetőkkel, partnerekkel történő üzleti kapcsolatok megteremtését, gondozását;
– a Program során a legjobban teljesítő startup vállalkozások lehetőséget kaphatnak nemzetközi tapasztalatszerzésre is, akár a belgiumi Start it @KBC inkubátorának programjain, eseményein történő részvétellel (pl. Demo Day-ek).
Az új iroda találkozási pont kíván lenni minden innovatív kezdeményezés számára, így külsős rendezvényeknek, ingyenes szakmai meetupoknak, network eseményeknek is helyet biztosít.
Az inkubátorprogram részletei:
Az inkubátorprogram első fázisa 2017 szeptemberében indul. Az új, mintegy 300 m2 alapterületű közösségi irodatér a belváros szívében, a K&H Bank Arany János utcai fiók feletti emeleten helyezkedik el.
Az ingyenesen igénybe vehető közösségi irodában egy 3 fős tapasztalt mentor csapat segíti a csapatok mindennapjait. A csapatok, így folyamatos támogatást élveznek terveik megvalósításához.
Az új inkubátorprogram 6 + 6 hónapos programot kínál a startupoknak. Az első 6 hónapban két
hetente megrendezett általános témájú meetupok végigkövetik a startup vállalkozások mindennapjai során felmerülő kérdéseket. A Start it @K&H startup akadémiájának rendezvényei nyitottak, így minden érdeklődő számára elérhetővé teszik a legaktuálisabb szakmai trendeket, nemzetközi gyakorlatokat.
A Start it @K&H programjában az induláskor 6-8 startup vehet részt, akik az első 6 hónap után további 6 hónapig személyes mentort kapnak és témájuknak megfelelő egyéni mentorálást.
A Start it @K&H online elérhetőségét saját weboldallal és közösségi médiacsatornákkal biztosítja, az érdeklődők ezeken keresztül folyamatosan értesülnek majd az aktuális programokról.
Az inkubátor egyik legfontosabb üzenete a „Használj startupot!”
A Belgiumban már sikeres kezdeményezés hatására a nagyvállalatok előszeretettel alkalmaznak startup megoldásokat. A Start it @K&H inkubátor már az iroda felújításakor is megtapasztalta a kezdeményezés előnyeit. A mobilos beléptetést a Ulockme, a falon elhelyezkedő mágneses táblákat pedig az okosfestek.hu szállította.
Kik kerülhetnek a programba?
Az első körös kiválasztás személyes interjúk alapján történt meg. A Start it @K&H csapata igyekezett a legszélesebb körben válogatni a hazai startup ökoszisztéma legjobbjai közül.
A második hullám 6 hónap múlva kerül meghirdetésre. A programba jelentkezőknek egy one-pagert kell leadniuk és a szervezőkkel egy személyes interjún bizonyítani a tehetségüket. A kiválasztást a bank által delegált szakmai csapat és a program szakmai megvalósítói felügyelik.
A kiválasztandó startup vállalkozások tevékenységi körével kapcsolatban nincs megkötés, az új program általános fókuszú, mindenki számára nyitott.
Az irodába jelenleg maximálisan 4 főt delegálhatnak a csapatok.
A Start it @K&H a belga példát kívánja követni: partnerünk, a Start it @KBC az elmúlt négy évben 7 városban működő irodáiban több mint 400, különböző iparági fókusszal rendelkező startup fejlődésében segédkezett (élelmiszeripar, pénzügy, energetika stb).
Kik lehetnek partnerek?
A Start IT @K&H partnerséget kínál a nagyvállalatok, inkubátorok és befektetői szervezetek felé, hiszen az inkubátorban dolgozó csapatok számára további előnyöket jelenthetnek a nagyvállalati kapcsolatok és az elérhető finanszírozási lehetőségek.
Szakmai szervezetek és tanácsadók számára mind a mentorprogram folyamán, mind az Akadémia rendezvényein megszólalási-tudásátadási lehetőséget kínálunk.
Kik és mivel foglalkoznak az első körben bekerült startupok?
A program mentorai által meghallgatott mintegy két tucat startup közül kiválasztott első wave szeptember utolsó napjaitól egy 6 + 6 hónapos programba kapcsolódva valósíthatja meg terveit az inkubátor segítségével.
- HeatVentors
A projekt alapvetően az energetikában, pontosabban a hőtárolásban változtatja meg a standard megoldásokat. A csapat igen sikeresen szerepel a startup versenyek többségén. Döntősként részt vettek a Londonban rendezett Európai Női Startup versenyen, ahol különdíjasok lettek. A napokban tértek vissza Kínából, ahol az öt legnagyobb város által szervezett innovációs roadshow-n vettek részt. Több befektetési ajánlat és érdeklődés is van már a prototípus állapotú termékeikre.
- MagikMe
A MagikMe startupot életre hívó ötlet alapja egy igazi social – vagyis társadalmi felelősségvállalás alapú – innováció. Egy, a játszótereken felismert problémára szeretnének választ találni, miszerint a mozgáskorlátozott gyerekek többsége képtelen használni az általánosan elfogadott játszótéri eszközöket. Megoldásként mindenki számára használható, kiváló minőségű szabadtéri játékokat fejlesztenek.
- Arappa
A csapat – a régóta megoldatlan problémára – a beltéri tájékozódásra talált egyszerű megoldást. A fejlesztőik a legmodernebb AR és VR technológiát ötvözik a hagyományos navigációs rendszerekkel.
- ViddL
A projekt a futárszolgálatok közösségi megosztását valósítja meg. A HiVentures preseed programjában 9 milliós befektetést kaptak, illetve a Nestlé – Hack your company hackathonján a dobogós helyezést értek el.