Start IT kihívás @K&H
6-12 HÓNAPOS INKUBÁCIÓ | SZAKMAI MENTORÁLÁS | INGYENES IRODAHASZNÁLAT | ERŐS KÖZÖSSÉG | KAPCSOLATI HÁLÓZAT |NAGYVÁLLALATI PARTNERKAPCSOLATOK | VÁLTOZATOS ESEMÉNYEK
Van egy innovatív ötleted és/vagy egy vagány digitális megoldásod? Már menő startupod van, vagy még csak most kezded felépíteni a vállalkozásodat? Kérdéseid vannak, és jól jönne néhány jó tanács? Szívesen ismerkednél és dolgoznál egy kényelmes irodában hasonló kihívások előtt állókkal?
Csatlakozz az inkubációs programhoz, és élvezd a fenti előnyöket, akár 12 hónapon keresztül!
Mit nyújt a Start IT kihívás @K&H?
A Start IT kihívásban a résztvevők egyszerre kóstolhatnak bele a Startupok világába, és az IT világ innovációiba, amik a jelenben változtatják meg a nagyvállalatok működését.
- Startup közeg: A Start it @K&H 0-24-esbelvárosi közösségi irodája, ahol olyan csapatok fejlődtek, mint a Munch, SmappLab, Photon, Édesváros és még sokan mások!
- Piaci probléma: A K&H egy valós piaci problémát tár fel előttetek, amire bármilyen megközelítésből felépíthetitek a szolgáltatásotokat!
- Gyorsított pálya az első ügyfeledhez: A kész megoldás csak a tiétek, és a K&H vezetősége előtt mutathatjátok be: hogy sikerül-e eladnotok a terméket, csak rajtatok múlik!
- Személyes mentorálás: A K&H IT osztályának vezetői végzik a csapatok mentorálását
- Piacvezető technológiák: Láss be a színfalak mögé: hogyan alkalmazza egy nagyvállalat az AI lehetőségeit? Milyen low code és non code megoldásokkal dolgoznak a mindennapokban? Hogyan integrálhatóak a beyond banking alkalmazások a jelenlegi rendszerekbe?
- Megkülönböztető tudás: Tűnj ki a tömegből a nálunk szerzett tudással! A legújabb technológiák mellett tudást adunk olyan elengedhetetlen területeken mint a piackutatás, design thinking alapok, customer journey mapping és még sok más!
Jelentkezz, ha:
- Van jártasságod az IT világában,
- Érdekel a Startupok és a digitális innovációk világa,
- Szeretnél kiemelkedő gyakorlati tudást szerezni
Gyakori kérdések és válaszok
A start it @K&H a K&H Csoport által társadalmi felelősségvállalás keretében működtetett, startup vállalkozásokat támogató, ún. „no equity, no share” inkubátor és közösségi tér, amit a belga start it @KBC mintájára hoztunk létre Magyarországon. Budapest egyik legizgalmasabb inkubátoraként 2017 októbere óta járulunk hozzá a hazai startup ökoszisztéma fejlődéséhez. Az azóta eltelt időszakban 60 inkubált csapat támogatása mellett ingyenes szakmai előadásokat, érdekfeszítő meetupokat szervezünk, hogy ezzel inspiráljuk és segítsük a startupok és a kezdő vállalkozások iránt érdeklődőket.
Bármely területről jelentkezhet olyan – legalább 2-3 fős csapat –, amelynek van megvizsgált, ellenőrzött, visszaigazoltan (tehát pl. piackutatással, versenytárselemzéssel stb. validált) életképes ötlete. Az inkubációs program szempontjából lényegtelen, hogy a csapattagok magánszemélyek, akik egy közös cél érdekében tevékenykednek, vagy már rendelkeznek valamilyen jogi személyiséggel, tehát alapítottak céget.
A csapatot alkotó – legalább – 2-3 fő dolgozzon a projektjén lehetőleg heti 3-4 napot, mi pedig a munkavégzés bázisaként biztosítjuk az inkubátor irodáját. Az irodahasználat mutatja az alapítók és a csapat elkötelezettségét, ami elemi fontosságú egy startup sikeres beindításához. Mindezeken felül a csapatnak vállalnia kell, hogy együttműködik az inkubátor vezető tanácsadó partnereivel, majd az inkubátor által biztosított szakértőkkel és mentorokkal és, hogy részt vesz az inkubátor által szervezett eseményeken.
Nem írjuk elő, de fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy a kiválasztásnál előny, ha a csapat rendelkezik az inkubációs program idejére saját anyagi erőforrással annak érdekében, hogy legalább az első a hat hónapot zavartalanul a projektnek tudják szentelni.
Előzetes terveink szerint a budapesti irodában 6-8, míg a győri irodában 3-4 új csapatnak fogunk helyet biztosítani.
A jelentkezési határidő (2023. március 5., 23:59) lejárta után egy – az inkubátor menedzsmentje, mentorai, szakértői által alkotott – online zsűri értékeli a jelentkezéseket.
Az első szűrőt sikeresen teljesített csapatokkal egy max. 30 perces személyes vagy élő videós beszélgetés keretében ismerkedünk.
Végül pedig a kitöltött jelentkezés és az elbeszélgetés alapján, egy – az inkubátor menedzsmentjéből, meghívott szakértőkből, mentorokból, valamint a támogató nagyvállalatok képviselőiből álló – szakmai zsűri választja majd ki azokat a csapatokat, akik bekerülnek az inkubációs programba.
A szakmai zsűri elsődleges döntési szempontjai:
- az ötlet egyedisége;
- a csapat;
- skálázhatóság és fejlődési potenciál.
A beválasztott csapatokkal lebonyolított első tanácsadói-mentori megbeszélések alapján közösen határozzuk meg, hogy mivel fog az adott csapat az első 6 hónapban foglalkozni.
A startupperek jellemzően azokat a dokumentumokat készítik el ebben az időszakban, amelyek önismereti szempontból és a tőkealapok megkeresése szempontjából egyaránt fontosak: mik az erősségek, mik a hiányosságok, hol szükséges fejleszteni a csapatot és a terméket. Ebben az időszakban jellemzően azokat az esetleges hiányosságokat is feltárjuk és pótoljuk, amelyek később koncepcionális és operatív szempontból gondot okozhatnának. A cél, hogy a startupjaink mihamarabb piacra tudjanak lépni, és a valódi vevők valós problémáira adjanak megoldást, akik ezért hajlandóak fizetni.
Az inkubációs időszakban, jellemzően félévente, évente ismétlődően olyan workshopokat szervezünk (pl. gamifikációs, kommunikációs, vezetői skillek témában), amelyek a csapatok számára fontos inspirációkat és eszközöket biztosítanak. A start it @K&H inkubációs programja 6 hónapos ciklusokból áll.
A hatodik hónap végén, a záró beszélgetés alapján döntjük el, tudunk-e tovább segíteni az adott csapatnak. Az inkubációs modellünket úgy alakítottuk ki, hogy, ha szükséges, a csapatok további 6 hónapot maradhassanak, tehát összesen egy évet. A bent lévő csapatokkal havonta ún. boardroom meetinget szervezünk, amelyen 15 perces előadás formájában számolnak be a projektjük fejlődéséről, működéséről. Jellemzően ilyenkor döntünk arról, hogy milyen szakértőkkel, mentorokkal, nagyvállalati partnerekkel folytassák a közös munkát.
A legtöbb csapat célja az, hogy a projekt fejlettségi szintjéhez mérten a legalkalmasabb időben, a legjobb feltételekkel tőkét szerezzen. Mi azon dolgozunk, hogy a csapatok megszerezzék nálunk az inkubáció időtartama alatt a sikeres tőkebevonáshoz szükséges tudást. Ugyanakkor inkubátorként az egyik legfontosabb célunk mégis az, hogy a csapatok mihamarabb önállókká váljanak, piacra lépjenek, és bevételt termeljenek, hiszen az egyik legalapvetőbb szabály, hogy startupként a legolcsóbb pénz az, amit a munkánkért a vevőinktől kapunk. Emellett inkubátorként azon is dolgozunk, hogy a szakmai alapok mellett minél többet adjunk az inkubált csapatoknak a szükséges szakmai és iparági kapcsolatok terén is: rendszeresen szervezünk olyan eseményeket, ahol a programban résztvevő startupok találkozhatnak a piacaikon ismerősen mozgó szakemberekkel, üzleti angyalokkal, intézményi befektetőkkel.
A legfontosabb feltétel, hogy a csapat álljon legalább két, inkább három főből. Egyszemélyes csapatokat nem tudunk fogadni a programban. A programban maradás feltétele pedig az, hogy a csapat legyen elkötelezett, és vegyen részt a közös szakmai munkában és programokon. Egyéb feltétel nincs, tehát nem szükséges a jelentkezéshez például létező cég, és nem kell bevétel sem.
A start it @K&H a „no-equity, no-share” elv szerint működő inkubátor, s mint ilyen, nem fektetünk be, és nem adunk közvetlen anyagi támogatást a programunkban résztvevő startupoknak, valamint nem kérünk tulajdonrészt, sikerdíjat vagy részesedést sem. A programba kerülő startupokkal együttműködési és adatkezelési megállapodást írunk alá, amely rögzíti, hogy az inkubáció ideje alatt az inkubációba kerülő csapatok minden kommunikációs anyagukon tüntessék fel a start it @K&H logóját, online felületeiken pedig kattintható formában a www.startitkh.hu url-t.
Inkubátorunk alapvetően nem virtuális inkubátor. Ha nincs járvány, a személyes jelenlét nem csupán elvárás, hanem meggyőződésünk szerint alapvető eleme is a programnak, mivel így tudjuk a leghatékonyabban segíteni a csapatot. Természetesen ez csapat- és helyzetfüggő is, hiszen lehetséges, hogy egy csapat épp abban a szakaszban van, amikor a termékük értékesítésén dolgoznak, vagy piaci igényt mérnek fel, esetleg ügyféltalálkozón vannak. Ezeket a munkafázisokat nyilván nem lehet kizárólag az irodában eltöltve lebonyolítani. De a projekt egészséges fejlődése érdekében ajánlott, hogy a csapat (vagy annak egy része) legalább heti 3-4 napot fordítson a projekt megvalósításra, melyhez adott a start it @K&H budapesti és győri irodája.
Két irodánk van. A nagyobbik irodánk Budapesten, a kisebbik Győrben. A bekerült csapatok mindkét városban a multifunkcionális közösségi térben kapnak asztalhelyet, ahol a saját számítógépeikkel dolgoznak. Ez azt jelenti, hogy nincsenek különálló irodarészek, mindkét városban van azonban tárgyaló (Budapesten egy, Győrben kettő), amit előzetes online foglalással használnak a csapatok. A budapesti iroda a belvárosban (1066. Jókai utca 6.), míg a győri a Győri Iparkamara épületében (9021 Győr, Szent István út 10/A) található. Az irodák a nap 24 órájában használhatóak hétköznapokon és hétvégéken egyaránt. Előzetes egyeztetést követően a budapesti csapatok is használhatják a győri, és a győri csapatok is használhatják a budapesti irodát.
A csapatokkal közös célunk az, hogy a csapatok az első hat hónapban stabil ismeretekre tegyenek szert, és az esetleges korábbi hiányosságaikat közösen orvosolni tudjuk. Minden csapat helyzete és piacai kihívása egy picit más, ugyanakkor az elmúlt 3 év alapján az a tapasztalatunk, hogy, ha egy csapat kétszer fél évet tölt az inkubátorban, akkor egy év után általában 1-2 fázissal érettebb állapotban lesz, mint, amikor megérkezett hozzánk. (Mi 8 startup-fázist különböztetünk meg – ötlet-, korai MVP-, MVP-, prototípus-, piacralépési, skálázódási és exit-fázis -, és a hozzánk jelentkező csapatok jellemzően az első 4 fázis valamelyikében vannak.)
Általában évente tartunk olyan nyilvános rendezvényt, ahol a csapataink bemutatkozhatnak a külső érdeklődőknek.
Fontos célunk, hogy a Graduation Day-einken minél több inkubált és alumni csapatunk tudja bemutatni magát és termékét vagy szolgáltatását a nemzetközi startup világban megszokott minőségben.
A start it @K&H abban érdekelt, hogy a programban résztvevő csapatok valódi, életképes cégként kerüljenek ki az inkubátorból. Tisztában vagyunk azzal, hogy a semmiből egy teljes mértékben prosperáló vállalkozás felépítéséhez 6 hónap igen kevés idő, ezért alakítottuk ki úgy az inkubációt, hogy, amennyiben mindkét fél úgy gondolja, a kezdeti fél éves időszak kétszer is meghosszabbítható. Az eddigi 60 csapat több mint 80%-a egy évet töltött nálunk.
Nincsen dedikált iparági terület, minden területről elfogadunk jelentkezést. Nyilvánvaló ugyanakkor, hogy nem támogathatunk olyan projekteket, amelyek tevékenysége és működése nem egyezik a K&H Csoport fenntarthatósági Elveiben és Etikai kódexében megfogalmazott alapelvekkel.
Igen, amennyiben az alapítók vállalják, hogy fizikailag jelen lesznek az inkubációs program ideje alatt.
Nincs lehetőségünk olyan projektekkel együtt dolgozni, amelyek olyan iparágból érkeznek, amelyek a K&H Csoport fenntarthatósági Elveiben és Etikai kódexében megjelölt, kerülendő területek egyikéből valók (dohányipar, hadiipar, szerencsejáték, felnőtt tartalom, stb.).
Nem kizáró ok az, ha egy csapat más szakmai programban is részt vesz, ha az nem követel meg kötelező fizikai jelenlétet vagy kizárólagosságot. Az a kérésünk, hogy már a jelentkezéskor informáljatok minket a hello@startitkh.hu email-címünkön, és az esetleges összeférhetetlenségről a kapott információ alapján döntünk.
Az inkubációs program együttműködési szerződése tartalmazza az alapvető titoktartási kötelezettségeket, és ez elegendő védelmet nyújt bármely ötletgazdának és startupnak. Mindezeken felül fontos ismét kihangsúlyoznunk, hogy egyrészt a bank nem kíván részesedést szerezni az inkubálásra alkalmas csapatokban, projektekben, így eleve nem áll fent a lehetősége ilyen jellegű helyzetnek, másrészt a K&H cégcsoport minden tagjára vonatkoznak a banki titoktartási követelmények.
A start it @K&H inkubátor a működéshez szükséges irodai környezetet, a tapasztalt szakmai és üzleti mentorokkal együttműködés lehetőségét, valamint a rendszeres szakmai eseményeket (workshopok, networking események, saját és külsős meetupok) biztosítja, továbbá közvetlen anyagi támogatást a résztvevőknek nem biztosítunk sem egyedi, sem csoportos formában. Ugyanakkor az inkubációs programunk résztvevői számára elérhető és megszerezhető egy sor olyan kedvezményes szolgáltatás, amelyet a start it @K&H-t támogató nagyvállalati partnereink ajánlottak fel, és, amelyeket a GAN biztosít. (Inkubátorunk 2020. óta tagja a Global Accelerator Networknek, amely a világ 150+ legjelentősebb inkubátorát és akcelerátorát összefogó szakmai támogató szervezet.)
A start it @K&H program kezdeményezője, a K&H Bank elképzelései között nem szerepel üzleti célkitűzés, nem kér vagy vár el a programban résztvevő startupoktól anyagi vagy más jellegű ellenszolgáltatást, nem kíván bennük üzleti részesedést szerezni, és nem teszi a részvétel feltételéül az általa nyújtott pénzügyi és befektetési szolgáltatások igénybevételét.
A program szervezője fenntartja a jogot a jelentkezés szabad elbírálására és elfogadására.
Sikeres pályázás esetén a programban való részvétel feltételeiről és együttműködésük kereteiről a felek írásban állapodnak meg.