skip to Main Content
+36-30-997-9857 hello@startitkh.hu
A Szilícium-völgy Közelebb Van, Mint Gondolnád!

A Szilícium-völgy közelebb van, mint gondolnád!

A Start it @K&H inkubátorprogramjában fejlődő Briefly és a Zero Waste Journey startupok alapítói épp, hogy visszatértek a Szilícium-völgyből a Startup Grind Global konferenciáról, meg is osztották tapasztalataikat, tippjeiket. A 10 ezer látogatót vonzó, február közepi kétnapos eseményen nemcsak a legmenőbb startupok, hanem a legnagyobb technológiai óriások képviselői, szakemberei is megjelentek. A Briefly két alapítója, Bittera Réka és Tassonyi Csenge néhány kulcsgondolatban, tippben foglalta össze tapasztalatait:

A siker kulcsa: innováció és törődés. 

A nagyvállalatok, akik a piacot uralják, igencsak hajlamosak a megszokott fogyasztói viselkedésekre támaszkodni, viszont a startupoknak tisztában kell lenniük azzal, hogy ezt könnyen meg lehet változtatni innovációval és folyamatos törődéssel.

Nem csak a befektető választ téged, neked is ki kell őt választanod!

A gyümölcsöző, tartós együttműködés egyik legfontosabb feltétele, hogy a potenciális befektető lássa a csapat hosszú távú vízióját, azt, hogy még a gyerekeid is vásárolni fogják a termékedet, vagy használni a szolgáltatásodat. 

„Mindset is your superpower!”

Az amerikai kultúrában sokkal nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a gondolkodásmódnak, mint mi Európában. Viszont ha őszintén elhiszed, hogy elég jó az ötleted vagy az üzleti terved, és a tiéd lesz a következő milliárdos unikornis, a motivációd és energiád nagy segítségedre lesz az oda vezető úton. 

Személyes kapcsolatok a felugró chat helyett

Aki ma egy szerethető márkát akar kialakítani, nem elég, hogy csak a weboldalán legyen elérhető a fogyasztói számára. A személyes kapcsolatok – kicsit paradox módon – sokkal értékesebbé váltak a digitális környezetben, főleg a Z generáció számára. 

A Facebook- és Google-hirdetések csak rövid távú megoldások

A siker érdekében egy márkának közösséget kell építenie, melyben az ügyfelek a brand nagyköveteivé válnak, és szívesen osztják meg pozitív tapasztalataikat, hiszen hosszú távon ez lesz maradandó, míg a hirdetési költségek egyre csak nőnek.

Miért pont a Startup Grind Global konferenciát választották?

A szabadúszókat és projekteket összekötő platformot fejlesztő Briefly alapítói azt érzékelték, hogy Kelet-Közép-Európában, de főleg a magyar piacon még mindig nehéz átadni az iparáguk létjogosultságát és jövőjét, miközben a „gig economy” és a szabadúszó munkavégzés szárnyal az Egyesült Államokban, amit az alábbi adatok is alátámasztanak:

  • „2019-ben az USA-ban 57 millióan választották a szabadúszást, ez a réteg a teljes amerikai munkaerő 35%-át teszi ki;
  • A teljes munkaidős szabadúszók aránya 2014 és 2019 között 17%-ról 28%-ra növekedett;
  • A marketing területek pedig vezetik a szabadúszó szakmák toplistáját”

– fejtette ki Bittera Réka, a Briefly társalapítója.

Ahogy a számok is mutatják, a freelancing ipara Észak-Amerikában a legfejlettebb, ezért az alapítók azzal a céllal indultak neki a San Francisco-i útnak, hogy a Startup Grind Global konferencián személyesen tudják validálni a Briefly koncepcióját helyi befektetőkkel, startupperekkel és szabadúszókkal. Modelljüket skálázhatóság szempontjából is szerették volna tesztelni a nyugati piacokon, mert elmondásuk szerint eddig inkább a kelet-közép-európai régióra fókuszáltak. 

Az alapítók korábban részt vettek már nagyobb startup konferenciákon, mint például a lisszaboni Web Summit vagy a koppenhágai Techfestival, így nem volt teljesen új a környezet, de elmondásuk szerint a Szilícium-völgy miliője és a kapcsolatépítési lehetőségek semmilyen korábbi élményhez sem hasonlíthatók. 

“Sokat tanultunk az amerikai ’small talk’ erejéről, hogy hogyan lehet nyitottsággal gyorsan és egyszerűen felkelteni egy potenciális partner figyelmét. Az aktív kapcsolatépítésben nagy segítségünkre volt a konferencia saját fejlesztésű applikációja, mely lehetővé tette a kapcsolatfelvételt hasonló érdeklődésű startupperekkel, potenciális befektetőkkel vagy ügyfelekkel. 

Több speed-meetinget is szerveztünk az applikáció segítségével, többek között amerikai startupokkal, amelyek számára nagyon vonzó volt a Briefly ajánlata, hiszen komplexebb projektekre nyújtunk megoldást kedvezőbb áron, mint például nagy versenytársunk, az amerikai piacon legismertebb Upwork.” – nyilatkozott Tassonyi Csenge társalapító.

Briefly X Founder Gym

Az üzleti tervük validációja mellett az alapítók nagy potenciált láttak a különböző amerikai akcelerátorprogramokban is, hiszen saját tapasztalatból tudják, hogy a hazai támogatás mellett milyen sokat ad egy kelet-közép-európai, korai fázisú startup portfóliójához egy olyan külföldi mentorprogram, mint a londoni Eligent Club is, amelynek jelenleg is tagjai.

Az utazás egyik legnagyobb eredménye, hogy a Briefly alapítói részt vehettek a konferencia egyik mellékeseményén, a Founder Gym Meetupon, melyre Paige Hendrix Buckner, a Founder Gym programigazgatója invitálta meg őket egy előadása után. Ezzel párhuzamosan pedig el is indult az egyeztetés arról, hogy a következő amerikai programba ösztöndíjjal kerülhessen be a Briefly csapata.

A Founder Gym egy kifejezetten befektetési fókuszú USA-beli akcelerátorprogram, melyben már 385 alapító vett részt, 20 különböző országból és 6 kontinensről, melynek során több, mint 40 millió dollár indulótőkét gyűjtöttek.

A rendezvény ideje alatt az alapítóknak Doncsev Andrással, Magyarország San Francisco-i alkonzuljával is sikerült személyes találkozót egyeztetniünk, ennek során megismerhették a magyar startupok amerikai piacra lépésének lehetőségeit és folyamatát. “András nagyon támogató volt és segítőkész, valamint igazán objektíven látja a jelenlegi helyzetet. Egyetértett velünk abban, hogy a magyar startup ökoszisztéma minden szereplőjének dolgoznia kell azon, hogy minél teljesebb legyen a – jelenleg nem a leghatékonyabb – információáramlás az USA-beli lehetőségekről. Mi pedig azzal a meggyőződéssel gazdagodtunk, hogy az amerikai piacra lépés nem elérhetetlen cél, hanem inkább egy kiemelkedően ösztönző kihívás.” – fejtette ki Réka.

Az alapítók ezúton köszönik az INPUT Program szakembereinek és a Startup Grind magyarországi csapatának, hogy hozzásegítették őket a szakmai úton és konferencián való részvételhez. A Start it @K&H pedig különösen büszke arra, hogy a Global Accelerator Network (GAN) tagjaként hasznos információkkal és kapcsolati tőkével segíthette a programban fejlődő Briefly és Zero Waste Journey startupokat amerikai útjuk során. A nemzetközi együttműködés részeként a Briefly szolgáltatása hamarosan bekerül a GAN globális kedvezményprogramjába, a csapat példáját pedig további inkubált startupok követhetik a közeljövőben.

Back To Top